måndag 16 november 2009

Utmaning

Ikväll tar jag ett nytt steg i träningsutmaningen och har bokat in mig på spinning.  Som jag sagt tidigare får jag panik bara av tanken, när jag egentligen vet att det kommer gå bra och vara roligt. Och svettigt. "Mjukstartar" lite med ett blott 30 minuter långt pass.



"Spinninginstruktören leder gruppen, med anpassad musik genom träningspasset med varierande pulsnivåer. Via variation av motståndet simuleras cykling i ett landskap med mer eller mindre branta upp- och nedförsbackar. Tempot i musiken bestämmer intensiteten i cyklingen. Motståndet väljs individuellt efter förmåga, därför är Spinning en träningsform där både nybörjare och erfarna spinnare kan delta i samma träningspass. Det är en effektiv träningsform för hela kroppen, med fokus på rygg, mage och ben."

Yiihaa!

2 kommentarer:

Alythea sa...

Jag tror det kommer gå fint! Perfekt att börja med ett 30 minuter långt pass också, så kanske du slipper sitta och kolla på klockan och räkna minutrarna och samtidigt undra vad fasen du gett dig in på (ja, det är vad JAG gör varenda gång jag råkar hamna på ett pass som är en timme långt i alla fall). Heja heja!

Li sa...

Spinning!*gah* jag har varit på ett pass där min ledare var och är ledare för och hon är så toppen, men det var verkligen inte min grej...jag försökte hålla samma tempo och slet slut på mig själv- mådde verkligen illa efteråt och den träningsvärken *Hooo!*
hoppas du fastnar för den träningen, har hört att det ska krävas minst fem försök innan man ska ge upp spinningen- alltså få bestämma att det inte är någon träning för sig, men jag bestämde det efter det första passet*s*