torsdag 26 november 2009

Spin me round!

Hemma från gymmet, macka i magen - life is sweet!

40 härliga minuter spinning till "gamla godingar". "Listen to your heart"-remix med Roxette eller "9 to 5" med Dolly Parton, någon? :) Blev lite besviken på instruktören som inte gav gärnet utan satt ner och trampade i halvtakt hela spinningdelen... Jag vågade inte riktigt ta ut mig till en början eftersom jag förväntade mig att det skulle bli tuffare, mer krävande och att hjärtat skulle vilja lämna min kropp men sen helt plötsligt vart det bara en låt kvar och jag hade massor av energi kvar! Men men, svettigt var det.



Sedan var det dags för styrka. Någon var mycket optimistisk och satsade på tunga vikter och man hade inte så mycket val eftersom varje station bara "varade" i 45 sek (!!!). Så idag har jag roddat med 7,5kg på varje sida. Jämför det med mina 2,5kg i vanliga fall. Och jag klarade det, givetvis. Så då fick jag faktiskt en liten push och en tankeställare att jag orkar mer än vad jag tror. Var inte rädd för att ta ut dig!

Jag hade kunnat säga att jag borde börja gå på spinning lite oftare... Men jag har så jäkla ont i rumpan.

3 kommentarer:

Suzan sa...

Det där m rumpont släpper så fort du gått några gånger, o så länge finns det gelesadelskydd på biltema för en billig peng =)

Ting sa...

Spinning är urtrist.
Jag går bara för att alla säger att det är så jävla fettförbrännande.

Malin sa...

Duktig du är som klarat av utmaningen!

Vad jobbigt när inte instruktören ger allt. Det har nästan aldrig hänt på de spinningpass jag varit på.