söndag 22 november 2009

Disappointment

Just idag är jag lite besviken på mig själv. Mest besviken för att jag inte lyckades bryta lördagsvräket igår. Vi hade årsmöte och självklart blev det massa fika och jag hade bestämt mig innan för att bara ta en sort. Men när alla sorterna väl dukades fram (bullar, dammsugare, kladdmuffins, småkakor etc) kunde jag inte bestämma mig. Så jag tänkte att jag skiter i att äta något mer idag och lägger lite krut på fika. Fina och sunda tankar va? Eh, nej. Sedan blev det såklart godis och jag borde ha tagit mig i kragen, åkt hem och hittat på något vettigt. Men naha.




Det är något visst med min karaktär som tappas bort på lördagar. Det är så jävla inpräntat att lördagar är godis/ätardag. Och varför kan alla andra men inte jag?! Men nu har jag bestämt mig. Nästa vecka ska jag bryta beteendet. Annars... Ja, jag skulle bara våga.

3 kommentarer:

Chrissan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Chrissan sa...

Men att ha en "ätardag" då du tillåter dig lite onyttigheter kanske bara är bra.
Så har jag tänkt överleva nu när jag startar om igen...

Alythea sa...

ALLA andra kan inte alls. Vi är minst två, jag lovar... suck. Hade jag bara låtit bli att åka till affären för att handla skiten så hade det nog gått bra.

Vi tar nya tag nästa vecka!