onsdag 25 november 2009

Teknik - morr!

ViktVäktarnas absolut bästa redskap är en kalkylator där man knappar in en varas värden och vikt och så talar den om points värdena. Självklart var jag ju tvungen att köpa en ny nu då de lanserar ett nytt program. Och jag tvekade inte ens.

 195 kronor. Lätt värda. OM produkten FUNKAR! Men nu gör den naturligtvis inte det. Jag kan inte välja svenska som språk. Och det verkar ha att göra med att siffrorna 4 och 5 är paj. I de flesta fall gör det väl egentligen ingenting eftersom det inte är så stor skillnad på 124 och 126 kcal/ 100 g. Men 144 och 166 kcal/100g blir ju lite skillnad... Och jag är ingen mästare på tyska. Eller finska. Eller franska.

Så lite sur blir jag. Och deppig eftersom jag egentligen inte är stenrik. :(

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Trist med grejer som inte funkar...men den måste du väl få byta???

Suzan sa...

finns det ingen garanti?

Tjockolina sa...

Jag ska kolla med dem imorgon. Grejen är väl den att de inte skriver kvitto om man inte specifikt ber om det vilket jag inte hade en tanke på. Men håll tummarna!