söndag 8 november 2009

Allergi

Jag har utvecklat en allergi på senaste. En allergi mot våld. Och våld finns överallt. Det får mig att må fysiskt illa. Jag kan inte för allt i världen förstå varför folk ägnar sig åt att slåss och göra andra människor illa. Jag kan inte heller förstå människor som frivilligt utsätter sig för detta i och med boxning eller ultimate fighting. Eller ännu värre så kallade "Fight Clubs". Jag tycker det är hemskt!

Eller som tjejen som blev äckligt svårt misshandlad och dumpad att kämpa för sitt liv. Hur är man funtad om man gör något sådant?  Eller människor som ger sig på oskyldiga djur. Man måste ju vara helt frikopplad och vara snedvriden åt helvete för att finna detta tillfredställande. Sådant beteende får mig iofs att önska att de själva skulle råka riktigt jävla illa ut.

Nej, jag hatar våld. Och jag önskar verkligen att det fanns något jag kunde göra för att stoppa det.

Inga kommentarer: