måndag 30 november 2009

Offline -> Online

Sådär ja. Då vart det måndag och jag är back online! Haft en fullspäckad helg, härligt! Som i härligt att ha något att göra, sen att vissa grejer inte stämt helt hundra är en annan sak. Punkt. Något osugen på måndag är jag. Är ju så härligt att vara ledig :)

I lördags var vi ute på motorklubben hela dagen, var tänkt vi skulle köra klubbmästerskap. Sambon körde dock sönder vår bil efter bara två varv så det blev inte så mycket med det. Stod i regnet och frös och flaggade istället. Tills vi insåg att vi behövde faktiskt inte vara där och åkte hem :)

På kvällen skulle vi ut och äta och bowla. Kul idé! Först fick vi dock vänta 1 timma (!!!) på att få in maten, var vrålhungrig och är inte så himla trevlig när jag är hungrig så det var jobbigt... Sen när maten väl kom var det 2 (av 30) som inte fick sin mat eftersom de gett den till någon annan. Och det var tydligen vårat fel. Så klart att de som inte fick någon mat blev griniga och gnällde. Då kom kökschefen ut och skällde ut dem. Var allmänt otrevlig och jävligt uppkäftig. För de hade minsann gjort allt de kunde!!! De sökte dock upp han som sköter stället och han kom upp och bad tusen gånger om ursäkt och sa att det var såklart inte deras fel och att de skulle bjuda på maten och att hon kökschefen skulle få höra ett och annat. Och det var jävligt synd att jag blev så akut kissenödig för jag missade hennes ursäkt. Den hade jag gärna höra. :) Sedan bowlade vi. Och då kom en servitris och gnällde för att det saknades massa pengar, någon hade inte betalat. Så det förstörde alltihop. För efterhand kom folk på att "Ja, just det ja! Jag åt/drack ju det oxå..." IRRITATION!!! Blir så irriterad på folk som har noll samvete. SKÄRPNING!!! Så jag spenderade större delen av kvällen med att vara på dåligt humör. Och så skulle jag ju jobba. :( Men men, skönt att komma ut.

Igår städade och adventspyntade vi här hemma. Lagom söndagsgöra. Sedan var det bio - Luftslottet som sprängdes. Filmerna har helt klart gått i rangordning på brahet: Ettan bäst, tvåan bra, trean okej. Skulle ätit innan bion men var kaos i city eftersom det var skyltsöndag så vi fick skippa det och satsa på godis. Där sprack min helg. Men så är det ibland, man kan inte förutspå allt till 100%. Detsamma gäller träningen - blev bara två pass på gymmet förra veckan men samtidigt känner jag att det är ingen idé att haka upp sig på det. Nya tag denna veckan!

Inga kommentarer: