fredag 13 november 2009

Bilkörning 2

På tal om det här med bilkörning...

Jag är en jävla fegis när det kommer till att köra bil i mörker. Detta mycket pga att jag körde på en hjort en månad efter att jag fick mitt körkort. Vart jag än ska måste jag köra på landsväg utan viltstängsel med massor av vilda djur kryllandes i mörkrets "trygga vrå". Jag gillar det inte. Men kör ändå i 90 då, för att inte störa övrig trafik och för att komma någonstans överhuvudtaget.

I dagsljus kör jag gärna för fort. Eller ni vet, snålar inte med gasen och utmanar mig själv. I dagsljus är jag en helt annan bilförare. Jag gapar och skriker och irriterar mig på folk som inte kör som de ska. Som häromdagen när jag (som tredje bil) kommer upp i röven på en tant som kör i 50. På 90 väg. Det är inte okej! Det kom mötande bilar hela tiden och ett par bilar tröttnade snabbare än vad jag gjorde och körde om vid skymd sikt eller alldeles för nära mötande. Då blir man ju som snigel helt plötsligt en trafikfara!

Efter pensionen borde man behöva göra något slags körtest (ej uppkörning) men ni vet, köra en konbana eller nått för att bevisa att man fortfarande har kontrollen. Att man fortfarande kan. Det är min rekommendation.

Over n' out.

1 kommentar:

De kallar mig Linda sa...

jag håller fullständigt med om det testet när man blir äldre. Själv är jag ganska hetsigt ibland när jag kör också.. blir irriterad på småsaker o sådant.. men men! jag gillar att köra bil :D