måndag 19 oktober 2009

Var nöjd!

Jag har tidigare haft så jäkla mycket ångest över mitt liv (det har jag fortfarande men av andra orsaker! ;)). Jag var så himla mån om vad andra tyckte om mitt liv. Jag var tvungen att prestera för andras skull. På helgerna var jag tvungen att hitta på roliga grejer så att jag kunde säga det om någon frågade vad jag gjorde i helgen. Även om jag inte orkade och helst av allt ville sova så var jag "tvungen" att göra saker.

Nu är jag förvisso upptagen nästan varje helg i och med jobb och folkrace och kanske är det en bidragande faktor men jag har slutat bry mig om vad andra tycker. Det är mitt liv och den enda som ska vara nöjd är jag.  Som nu när jag jobbat och inte sovit efter så att jag är dödens bananer klockan 22 så är det så himla skönt att gå och lägga sig. Man får det.

Folk får tycka att jag är världens tråkigaste människa, att jag inte har något liv... För jag vet ju att jag trivs med det här. Jag har skolan, jag har träningen, jag har jobbet, jag har sambon, jag har hunden och jag har folkracen. Vad mer kan man begära, liksom? Nej, jag är för tillfället NÖJD!

Inga kommentarer: