torsdag 15 oktober 2009

Catfight!

Hunden är ganska "handgriplig". En av hennes favoritlekar är när man stoppar godis i vanliga 1,5l petflaskor och så ska hon få ut dem. Då brukar hon först mucka med flaskan aka stå och buffa och skälla på den och när den då inte gör något motstånd brukar hon slå på den med tassen.

Igår låg jag med huvudet mellan hennes tassar på golvet och (av okänd anledning) lät som en höna. Då tittade hon på mig och lutade huvudet från sida till sida när hon lyssnade. Sedan gjorde hon ett sånt muckskall som uppmanade mig att vara tyst men jag insåg detta försent och rätt som det var slog hon till mig med tassen! Rätt i ögat! Det blev säkert bättre när hon skulle säga förlåt och slickade rätt på min hornhinna *fnissar*

Sedan har jag gått hela dagen idag och undrat varför det skaver i ögat. Det känns som grus, som om jag vore hur trött som helst. Men sen kom jag ihåg. Så nu sitter jag här. Med skav i ögat oxå.

1 kommentar:

Malin sa...

Åh, nästan samma sak hände mig häromdagen. Fast min hund träffade precis brevid näsan istället.. Hoppas det gick bra med ögat.