måndag 12 oktober 2009

Kunden har alltid rätt?

Jag var och handlade igår kväll oxå. Jag var i akut behov av Lee Stafford's Dry Shampoo så jag köpte det. Trodde jag. Jag hittade det i hyllan men tog givetvis inte den yttersta eftersom det är den som folk i allmänhet tjuvprövar. Så jag tog en längre in. Sen när jag kom till kassan och skulle checka ut var ju sprayen givetvis larmad och då sa kassörskan att "Du hade vaxet där bara..." Jag är inte den som rättar folk i onödan så jag lät det passera. Hon får väl kalla sprayen vax om hon vill.



Men så imorse... GAAAH!!! Jag har köpt fel!!! Jag har faktiskt köpt VAX! Blev skitsur eftersom detta hänt  en gång tidigare. Jag borde ha dubbeldubbelkollat, jag vet det. Men är det ändå inte lite butikens ansvar att inte blanda två såpass lika produkter? Eller att iaf ha dem på rätt hylla? Det tyckte jag. Så mindre än 15h efter inköpstillfället åkte jag tillbaka till butiken för att byta. Men naha. Måste vara plomberat. Men hallå? Hur mycket kan jag ha använt den på 15h? Och varför i helvete har ni dem blandat? Men naha. Alltihop var  mitt fel. Jag borde väl fattat att torr schampot inte skulle stå bland stylingen? Men det visade sig att på styling hyllan var 50% wax och 50% schampo. Det borde väl ändå betyda något, tyckte jag. Men naha. Stenhård jävla kärring. Men jag visade min flaska och sa att du ser väl att den inte är använd?! Men det kunde hon minsann inte se. Till slut disskuterade vi på liv och död och det samlades folk som låtsades kolla på hårstyling men som egentligen bara lyssnade. Och det funkade! Rätt som det var tog hon min flaska och gick iväg! Hon gick bort till schampo avdelningen (där det oxå stod blandat!) och gav mig den sort jag ville ha! Yeay! Jag sa att jag förstod att det var mitt ansvar att kolla att jag verkligen köpte rätt och blablabla men att affären oxå kunde ta sitt ansvar och se till att två såpass lika flaskor inte stod blandade. Hon svarade inte mer. Jag tackade för servicen och gick. Hon sa ingenting mer.

Vad hände med kunden har alltid rätt? Kunden i fokus? Jag fick som jag ville men kan ändå inte riktigt glädjas eftersom kärringen surade ihop så totalt!

Inga kommentarer: