torsdag 15 oktober 2009

Privacy

På banken idag fick jag sitta ner och vänta, när jag kom satt där en man och en kvinna i 35-40års åldern på varsin sida om ett bord. Jag satte mig på mannens sida. Först vart det helt tyst men sedan började kvinnan på att tjata. Av konversationen kunde jag snabbt förstå att mannen haft en affär. Man hade även kunnat tro att kvinnan kom på detta precis innan, typ på vägen till banken, med tanke på de frågor hon ställde. "Hur länge har du hållt på å ljugit för mig?", "Jag kommer bo själv efter det här", "Fattar du vad du gjort?!", "Hur känns det att vara en sån jävla skitstövel?" Först svarade mannen med att svara undvikande, tyst och kort för att sedan övergå till "Vi pratar inte om det här nu" för att sedan ytterligare klarlägga att "Vi har redan pratat om det här, vi behöver inte göra det igen, inte här, inte nu!"

Plötsligt kände jag mig väldigt mycket i vägen. Var livrädd för att kvinnan skulle rikta sig till mig, förvänta sig att jag skulle ta henne i försvar. Tiden har aldrig gått så långsamt som då. Herregud, vad hände med privatliv?!

Inga kommentarer: