onsdag 14 oktober 2009

Reklam 2 - the uppföljning

Ska man föra reklam och livnära sig på detta så kan man väl för tusan göra det ordentligt? Jag är egentligen väldigt intresserad av reklam och tycker det är intressant med olika tekniker etc. Som reklamerna för Delicato. "Garanterat fritt från fullkorn" eller "Äter du tillräckligt varierat?" eller...



Eller som den för småföretagare när det kommer in en man som vill ha en macka med keson på ena sidan och allt vad det är och sedan frågar han "Har ni ekologiskt bröd, förresten?" och då svarar personalen att "Ja visst, vi har valnötsbröd" då vill kunden gärna ha ett sånt. "Fast... utan nötter". Reklamer som dessa är underhållande tycker jag. De får gärna finnas.

Men jag nämnde ju tidigare hur mycket jag stör mig på Mekonomen-reklamen. Och det var som GI-Malin påpekade - om hon nu har så mycket att göra men ändå pratar i privattelefon - varför får hon inte sparken?! Min hatreklam nummer två är Tele2's radio reklam. Den i ultrarapid. Jag blir skitstressad, får hjärtklappning och panik och måste stänga av. Jag har ingen aning om vad de säger, om de skänker bort gratis Iphones eller vad... För jag pallar inte. MOOOORR!!!

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Verkligen intressant detta med reklam. Håller med dig på alla de punkter du skriver. Älskar verkligen Delicatoreklamen, även om jag blir galet sugen på kakorna :-) Den mest geniala idén på senare tid tycker jag ändå var den när pappan i Teliareklamen var och handlade i ICA-reklamen. Man får tycka vad man vill om reklamerna för ICA och Telia i vanliga fall men det greppet var fasen ett geni som kom på... Vad tycker du? Kram och pepp

Cake Me Happy sa...

Min HATREKLAM är de där två verdvärdigt hemska bredbands-kärringarna som sitte och dissar varandra - HATA!!!!

Jag byter kanal VARJE gång den reklamen kommer. Irri!!

Anonym sa...

Hej!
Jag har dragit igång en träningsutmaning i min blogg. Välkommen att delta!

Suzan sa...

GILLAR DELICATO-REKLAMERNA =)