måndag 20 april 2009

Rivstart - Dag 1

Oj, vad stolt jag är över mig själv idag. Känns alldeles, alldeles underbart!

Frukost: Smoothie.
Mellis: 1 näve mandlar.
Middag: Quournfylld paprika.
Mellis: Satsumas.
Kväll: Lax & keso.

Det ni. Inget vetemjöl. Inget socker.

Mamman bjöd minsann på vetelängd när jag var där tidigare idag. Men nej tack, jag rivstartar. Då äter man inte sånt. Vad skönt det kändes att kunna säga så till mig själv. Man ska inte förbjuda sig, för det funkar inte... Man ska tala om för sig själv att man inte vill äta ditt eller datt. Jag äter ju t.ex. inte rött kött och saknar det inte för fem öre. För jag vill inte. Klart jag får liksom. En viktig skillnad det där.

Imorgon är det bara att tuta vidare och ska försöka använda mig av GI Viktkolls Håll Koll. För alla gillar ju siffror :D

Inga kommentarer: