fredag 3 april 2009

Godmorgon, Sverige

Lite får man väl allt unna sig när det är fredag, jag satsar på sovmorgon :) Annars är det väl egentligen ganska vanligt att man belönar sig/unnar sig mat. Eller ni vet, kcal. Lördagar brukar väl vara den klassiska "unnar-dagen" och som ni kanske förstått by now har jag länge levt enligt "Lördag-hela-veckan-mottot". Jag har "unnat" mig saker. Varje dag. Det konstiga är att jag vet egentligen så himla mycket om att leva hälsosamt och om att ta hand om sig själv. Jag lyckas bara aldrig praktisera det. Men jag tror att den här bloggen kommer hjälpa mig i rätt riktning.

Att belöna sig själv handlar egentligen helt om tanke och hur man ser på saker och ting. Man kan tex, som jag gjorde idag - unna sig sovmorgon. Man kan unna sig en stund för sig själv, i solariet efter träningen tex. Eller ett varmt långt bad. Man kan unna sig en datorfri-kväll. Man kan... Alltså, möjligheterna är oändliga!

Vad brukar ni unna er som inte påverkar er hälsa negativt?

Inga kommentarer: