onsdag 8 april 2009

Ego

Jag kunde inte sova igår så jag låg och funderade. Mest funderade jag på det här med självförtroende och självkänsla. Som det är nu känns det som om jag saknar båda. Jag har svårt att lita på att jag gör någonting bra och vill hellre att andra bestämmer och utför saker. Och desto mer jag äter, desto större jag blir, desto kraftigare blir min förmåga att trycka ner mig själv. Tänk om man kunde vända all den energin som man lägger på det till att peppa sig själv!

Och varför är det alltid lättare att ta åt sig kritik än komplimanger? Man kan få höra tusen bra grejer på rad och en halvdålig på slutet och man minns inte en enda av de bra men den dåliga etsar sig fast och ekar i huvudet. Det kan handla om jobb/skola, träning, privatliv eller vadsomhelst.

När jag tänker på det kan jag blir riktigt arg på mig själv. Så här får det inte gå till!

Inga kommentarer: