söndag 5 april 2009

Gårdagen...

Det blev inte så himla käckt som jag hade tänkt mig igår och det är klart jag blir besviken! Fram till 15:00 hade jag ätit två smörgåsar, förvisso grova och så... men ändå lite fattigt. Klart jag var akuthungrig... och det enda som fanns att tillgå var korv m. bröd vilket inte ens var ett alternativ eftersom jag är demivegetarian. Så vad blev det? Wohooo - kexchoklad! Go' och gla' - kexchokla'. Så där sprack min plan. MEN jag hade kunnat tänka att nu är allt ändå sabbat och mölat ännu mer men det gjorde jag inte. *stooolt* Sen blev det kycklingklubba med klyftpotatis/grönsaker. Värdelöst GI, men gott. Och sen en halv tortilla på kvällskvisten. Så rent kcal mässigt höll jag mig ganska bra igår. Om än lite svält/vräk-varning. Men så kan det gå när inte haspen är på.

Sitter i skrivande stund och gör upp matschema inför nästa vecka. Vet att helgen kommer bli helt sabbad eftersom vi ska iväg ut och se världen, sambon och jag. Men det hindrar mig inte från att sköta mig mån-fre, eller hur?

Inga kommentarer: