måndag 7 september 2009

Mardrömmar

Nu är det bevisat. Jag är besatt av mat. Har varit sugen på smörgåstårta ett tag nu men inte gjort något åt det, eftersom det är en riktig fälla :)

Men inatt drömde jag att jag var bortrest någonstans, det var typ som en skola eller en annan grupp som jag umgicks med och det var redovisningar och seminarier...

Ett av dem hölls på ett café och där fanns en räkmacka jag höll på att dregla ihjäl mig över. Den skulle jag äta när redovisningarna var färdiga. Kunde de inte snabba på lite?! Men direkt efter sista ordet reste sig alla och försvann. Fanns ingen tid för räkmacka! Jag fick dock höra att vi snart skulle bli bjudna på kallskuren buffé. Perfekt! tänkte jag, det har jag "råd" med, rent pointsmässigt. Men när vi kom in i matsalen fanns oxå smörgåstårta. En liten bit, tänkte jag. En liten, liten. Men man fick inte ta själv. Jag blev tilldelad världens största! Och jag reflekterade inte ens. Jag var ju så sugen. Slängde i mig maten. Hämtade mer. Åt ännu mer.

Blev nästan glad när jag vaknade med kurrande mage. Det betyder att det enbart var psykologiskt och att jag inte vräkätit i sömnen! :)

Inga kommentarer: