tisdag 29 september 2009

Jobb

Mitt jobb är nog inte så himla pålitligt. Eller så är det just det som det är. Jag är inte riktigt säker. Jag hade ju lovat att jobba tors förra veckan till ons denna veckan. Fine. Låt honom vara ledig. MEN så idag ringer chefen och frågar om jag kan jobba tors och fre denna veckan oxå. Min kropp skriker neeej!!! Du måste sova!!! Du måste koncentrera dig på skolan!!! Så jag sa nej, tyvärr. Inte ens en av dagarna frågade chefen då. Och jag är en mycket svag människa så jag lovade att arbeta torsdag.

Men hur funkar det egentligen? Har man tagit ledig en vecka och när halva tiden gått kommer man på att fasiken vad skönt det är att vara ledig, jag ringer och ber om två dagar till? Det var samma sak när jag arbetade i somras: Räknade dagarna som var kvar och i slutet på sista veckan fick jag förfrågan om jag inte kunde köra en vecka till eftersom han tyckte det var så himla gött med semester. Då kan man väl be om det med en gång? Den där extra veckan eller de extra dagarna? (Ja, jag gillar att ha allt utstakat och gillar inte snabba vändningar :)) Och vilken sorts chef går med på detta hit och dit?

Jag vet inte varför men denna vändning fick mig på så himla dåligt humör. För det känns som han jag jobbar med nu inte är så himla tillmötesgående. En egoist i ordets rätta bemärkelse. Jag har bett om en helg ledigt i oktober t.ex. Tar han inte den så sätter han måtten för hur det kommer se ut framöver. Blir det något strul för att jag inte är hemma över nyår så... Gash.

1 kommentar:

veronica sa...

Nä det tror inte jag heller. Men det är lättare att uppfattas som snygg när man är smalare. Jag tänker att om man är tjock så tänker folk " hon var snygg för att vara tjock"..Men du har rätt :)