lördag 5 september 2009

Dryckeskcal

(Detta inlägg är baserat på följande artikel)

En gin och tonic eller ½ dl grädde. Ja, det är bara att välja. Kalorierna är desamma. Som jag tror de flesta av er som läser här vet ska man som kvinna få i sig runt 2000 kcal som kvinna respektive 2500kcal som man, per dag. Under viktminskning cirka 500 mindre.

Jag tycker det känns så himla onödigt att dricka kalorier. Det gör ju varken från eller till. Därför väljer jag alltid light-varianter om jag inte dricker kranvatten. Alla dessa tillsatser och kemikalier är ju givetvis en STOR nackdel. Men jag tar det.

Och så har vi ju svenska folket som ska supa sig fulla i tid och otid. Vi snackar inte ett glas vin till maten nu (100-200kcal) eller bara en öl (150kcal). Vi snackar 10 bärs på en kväll. Där har du ditt dagsintag om du som kvinna försöker loosa. Det är inte "billigt" att bli full. Men skål då?

1 kommentar:

Malin sa...

Håller helt med dig, det är verkligen inte värt det. I alla fall inte för mig, men då dricker jag inte alkohol. Vatten eller kolsyrat vatten duger bra åt mig :)