söndag 20 september 2009

Blodgivning

Imorgon ska jag ge blod för första gången! Har jag berättat om chockupplevelsen?! Jag läste att om allt är okej efter provtagningen får man en kallelse inom 12 veckor för blodgivning. Är det något knasigt såsom att man har en sjukdom eller liknande ringer de och talar om detta inom två veckor. Exakt på dagen två veckor efter provtagningen ringde det från skyddat nr och när kvinnan presenterade sig och sa att hon ringde från blodcentralen stannade mitt hjärta. Tiden gick i slowmotion, skulle jag dö nu? Men närå. Allt var bra. Hon var bara angelägen om att ge mig en tid!

Så imorgon är det dags. Lovar att rapportera om denna "skräckupplevelse"! :)

2 kommentarer:

Erica - Nertill77 sa...

Det kommer gå så bra så =) Jag lämnar plasma varannan vecka. Då sitter man med nålen i armen i 45 minuter istället för 10-15 som med blodgivning. Man får försöka tänka att det är för en bra sak =)

Pernilla sa...

När jag var hos läkaren häromdagen letade den ganska unga sköterskan efter en bra stickådra i typ 10 minuter, sådant gör till och med mig riktigt nervös.

Men du kan vara lugn, blodtanterna är grymma på att sticka, dom har ju gjort det förr om man säger så…

/Pernilla