tisdag 26 januari 2010

Vardagsmotion

Jag har insett en oerhört viktig sak idag. Vet ni en grundsten i alla människors liv som hur lätt som helst hamnar i skymundan, glöms bort och underskattas? Vardagsmotion!

Jag fick lite smått panik idag eftersom jag inte skulle hinna åka till gymmet när jag verkligen var sugen. Men sen var jag ju ute och promenerade med hunden i runt en timma. I snö upp till knäna. Försök slå den träningen liksom *fniss*. Och sen har jag sprungit lite ärenden inne i city innan det var dags att sätta sig på tåget till skolan. Och väl framme fick jag ju mig en promenad där med.

Och det spelar ju i slutändan ingen roll vad du har tränat, bara att du rört på dig. Och se så lätt det är. Låter jävligt klyschigt men det går faktiskt att klämma in lite motion bara här och där. Ni vet, klassiska grejer - ta trappan istället för hissen (ja, det håller kanske bara en gång men det är i alla fall bättre än noll...), ställ dig inte precis utanför ingången när du handlar, kasta ut tvkontrollen osv. :P

Mer vardagsmotion åt folket!

Inga kommentarer: