tisdag 5 januari 2010

Nyårs... mål...

Nyårslöften är just löften, ofta givna under alkoholpåverkan, som handlar om nya livsstilar och om vanor som ska brytas. Aldrig lovas det så mycket som just under nyårshelgen. Och aldrig bryts så många löften som under nyårshelgen. "Jag ska aldrig äta pizza mer" --> "Förutom på nyårsdagen. Och trettondagen. Och på Kalles födelsedag. Och mammas namnsdag. Och när hunden tappar sin första tand. Oj hopp, blev visst 10 pizzor under januari! Haha. Men det är snart nyår igen! Då ska jag verkligen sluta!" Känner du igen dig? Ska du sluta röka, äta godis, inte dricka så mycket alkohol? Du är inte ensam!


Jag gillar nya år, nya starter. Men istället för att lämna löften om saker jag ska sluta med, inte får eller aldrig mer ska... så sätter jag upp mål för 2010. Och istället för att använda ska använder jag vill. Under 2010 vill och kommer jag sikta på att:
  • Nå målvikt
  • Bryta sockerberoende
Jag har även ett traditionellt nyårslöfte: Sluta snusa. Ja, jag vet - tjejer ska inte snusa. Särskilt inte om man tränar mycket och försöker ta vara på sig själv. Jag vet. Därför vill jag sluta. 1 december bytte jag till niktotinfritt och det funkar hur bra som helst. Målet är alltså att bli av även med dessa.

Så nu får vi se vilket som håller längst: Löften eller mål?!

1 kommentar:

Cornelia sa...

För min del blir det mål! Nå min målvikt och vara mer rädd om mig själv. Må bra och vara lycklig. ;-) Kram och pepp och välkommen hem till kylan