söndag 24 januari 2010

Trend-dieter

Att ViktVäktarna är uråldrigt vet ju alla. Det är liksom aldrig "inne eller ute" utan det hänger med. Det finns alltid där. Pålitligt som en klippa. (Subjektiv, jag? :P). Men även GI börjar få ett par år på nacken nu, vilket är kul tycker jag. Det är ju annars de två mest kända "lägrena", typ att jämföra med politikens rött och blått ;)

Men dieter kommer ju och går hela tiden. Vissa mer ohälsosamma än andra. Typ "Ät bara röda saker" eller "Ät vad du vill men absolut inget som börjar på p". Det är helt sjukt vad mycket skit man går på. Och vad man offrar för att nå målvikt. Dessvärre är väl många av dessa "mirakelkurer" som efter att ha hjälpt dig loosa x antal kilon lägger på dessa igen. Och gärna lite till.

Många dieter tar inte ens hänsyn till kaloriintag. Det har hamnat i skymundan i allt kalkylerande och forskande. Tyvärr kan jag väl tycka att detta är en av nackdelarna vad gäller Iso-dieten. De rekommenderar förvisso 1600kcal per dag men det är vansinnigt lite för en kroppsarbetande man ex. Vilket gör att jag blir lite skeptisk.

Nej, jag röstar fortfarande för sunt förnuft. Och jag tror faktiskt att det finns inbyggt hos mer eller mindre alla människor. Vad röstar ni för?

Inga kommentarer: