söndag 13 december 2009

Vecka 50 reflektioner

Trots att jag denna vecka antecknat minsta lilla sak jag stoppat i munnen och hållt mig inom ramarna för mina PP så känns det inte bra. Jag prioriterar fortfarande bort mat till förmån för sötsaker. Och jag vet att det är fel och får mig att må dåligt men just för stunden känns det så himla... rätt... som att jag är värd det.

Jag misstänker att jag har ett sockerberoende som är värre än vad jag vill låtsas om. Det skrämmer mig. Hur ska jag någonsin kunna ändra mina vanor och trivas med mig själv om jag fortsätter såhär?! Inte acceptabelt. Inte rimligt. Ohållbart i längden.

Jag vet att jag sagt det förut men jag måste verkligen göra någonting åt det. Jag är nämligen övertygad om att det även skulle få fart på min förbränning och hjälpa mig med min viktminskning. För helt ärligt så har det känts lite trögt och krystat på sistone. Är du inte nöjd med situationen - ändra den!

Inga kommentarer: