lördag 19 december 2009

Svackit

Dags att ladda för julbord igen. Lite smått motsträvig känner jag mig. Hade ju bestämt mig för att släppa kontrollen nu för att få lite motivation och inse hur gött det är med kontroll. Men jag är rädd. Rädd för att inte hitta tillbaka. 

Ja, även om man inte kan tro det så är jag faktiskt mänsklig. Jag har ibland sjuklig lust att skita i att get fit och bara vräkäta. Pizza och lösgodis varje dag. Åka till gymmet sporadiskt när andan faller på. Jorå! Ibland önskar jag mig det. Tjockislivet. Dessa tankar brukar dock gå över ganska snabbt. När jag får på mig ytterligare ett par jeans som varit arkiverade för att de varit för små eller någon säger att "Oj har du bara en dubbelhaka nu?!" :) Även om jag tröttnar på punkt och pricka ibland så älskar jag kontrollen som ViktVäktarna ger.

Så jag har en liten svacka över jul och nyår, men sen är jag tillbaka på banan! (Detta inlägg kommer funka som påminnare om jag skulle råka glömma av detta. Och så har jag ju er som kan sparka mig i baken, va?!)

Inga kommentarer: