måndag 3 augusti 2009

Semester

Det är svårt att få semester att gå ihop med viktnedgång. För min del är det not so much att jag känner att jag är värd belöningar utan mer att man är ständigt på språng. Som nu är jag på väg till Ikea. Jag kommer bli tvungen att äta under tiden jag är borta annars kommer jag förmodligen svimma av lågt blodsocker. Men vad äter man då, som gynnar ens hälsa?

På onsdag ska vi ut på turné igen. Då blir det minst 3 mål mat om dagen som äts ute. Vad äter man då? Längs Sveriges vägar kryllar det av snabbmat, diners och mackar upp till taket fyllda med godis. Eller letar jag inte tillräckligt noga?

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Åh jag vet så väl vad du menar. Sallad kan man ju äta men hur kul är det???

Tjockolina sa...

Precis! Och sallad utan dressing är OLIDLIGT! Och äter man dressingen kan man lika väl ta en burger... *morr*