torsdag 20 augusti 2009

Body Balance

Body Balance är en del av Les Mills och är en blandning av yoga, tai-chi och pilates. Tyngdpunkten ligger på styrka, rörlighet och balans. Det är en mycket lugn träningsform men ändå utmanande. Det finns även tid för avslappning och många av övningarna är stretchliknande.

Egen reflektion: Jag är stolt över mig själv att jag tog mig iväg på passet! Sommarens träning har mest bestått av gymmande och det blir lätt lite halvhjärtat. Därför gillar jag pass! Och därför är jag glad över att jag kom iväg!

I början av passet kände jag mig otroligt klumpig. Många av rörelserna ska utföras i ett flöde, man ska andas i takt med de smidiga rörelserna och... Gash! Kände mig som en elefant i en porslinsaffär! Men jag deppade inte ihop för det. Närå. Jag släppte pressen och gjorde efter egen förmåga. För är det en sak jag lärt mig så är det att lyssna på sin egen kropp och aldrig jämföra sig med andra!

2 kommentarer:

S sa...

Härligt, det låter som du hade en ganska fin träningsstund! Bodybalance har jag gått på några gånger och tycker det var ganska bra!

Tjockolina sa...

Ja, jag gillar det - särskilt när varadagen blir allt för stressig och överfull med "måsten". Då får man en stund för sig själv!