söndag 23 augusti 2009

Kalassöndag

Det var inte så allvarligt igår. Även om jag fick er att tro det ;) Käkade lite, drack ett par cider, tjötade massa skit och bowlade. Sen åkte vi hem innan de stängde för att sova. Jag behövde sova. Varenda sekund var värdefull. För idag var det konfa. Konfirmation. Min syster har på något vänster blivit gammal nog. Och om hon är 15... då måste jag vara... 23. Ja, just det ja. Nu när jag tänker på det så är det faktiskt så. Tiden spriiinger iväg :)

Så idag var det alltså dags för att umgås ännu mer. Men jag börjar komma in i det nu. Tar folk för vad dom är. Vågar föra konversationer. Ytterst få påpekar mitt utseende. Jag har insett det nu. Det är bara egoistiskt att tro att folk märker. Märker att man har en mage som putar ut i profil. De har ju sina egna att tänka på! Så. Det var bara det.

Nu är jag urtrött. Och längtar efter soffan :)

Hur har er helg varit?

3 kommentarer:

Ting sa...

Min helg har varit lugn.
Snudd på trist, men bara snudd.

Solkatt sa...

"Det är bara egoistiskt att tro att folk märker. Märker att man har en mage som putar ut i profil. De har ju sina egna att tänka på!"
Det där gick rakt in hos mig ska du veta! Mycket visa ord att tänka på, då jag börjar i en ny klass imorgon och oroar mig för att se tjock ut... Men nu ska jag komma ihåg det där, så känns det genast mycket bättre :) Tack för det, och ha en trevlig söndagskväll :)
Kram från Studentskan

Sandra sa...

Tiden går fort . jag tycker att man har svårt att hålla reda på hur gammal man är och det går bara fortare för varje år som går så njut av livet!