måndag 17 augusti 2009

Min måndag

Fick en skitstart på dagen. Av ingen särskild anledning egentligen. Vara bara otroligt irriterad och lättstött. Men jag hade lovat mami att hämta henne i Ministaden efter att hon lämnat in sin bil. Så det var bara att gå upp. Jag hade tre ärenden. Banken, Apoteket och Biblioteket. Mamman skulle oxå till Banken så det fick vänta. Åkte till Apoteket - lunchstängt! Vilket Apotek har lunchstängt?! Blev ännu mer irriterad och åkte till biblioteket. Boken jag ville ha var såklart utlånad. En av bibliotekarierna stod och skrek med en gubbe som måste vart döv. Så när syster ringde svarade jag, mitt allra tystaste. Men då minsann flög hon på mig och börja skälla. Och som från ingenstans kom en annan och började fäkta och väsa. Hallå, vad är ert problem?!

Men sen har det flutit på bra. Fick åka till Småstaden där de hade min bok och ett öppet Apotek. Och sen ringer Chefen. Hon hade jobb åt mig. Varje lördag och söndag natt. Lite surt kanske. Men jag tänker försöka. Jag blev glad över att hon tänkte på mig. Det finns säkert andra. Men hon ringde mig. Så nu är jag glad. Och hungrig.

Inga kommentarer: