måndag 1 februari 2010

Att jobba helg

Jag jobbar varje helg. Japp, varje. Sedan september har jag varit ledig 1 lördag, 2 söndagar och en hel helg. Det tar mig cirka 4 timmar från det att jag åker hemifrån till att jag är hemma igen. Och jag får runt 250 spänn per gång. Jag har insett först nu att det är en sjukt dålig deal.

Jag får aldrig sova ut. Kan aldrig gå ut helt oplanerat och dricka mig redlös. Det är jobbigt att hitta på grejer även när jag vaknat.

Dessutom känns mitt jobb så jävla otacksamt just nu.

Så jag har sagt upp mig. Jag jobbar fyra helger till. Sen ska jag sova. Och umgås. Och leva.

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Låter inte klokt!
Bra att du sagt upp dig!

Anonym sa...

Låter som ett klokt beslut! 250 kr för 4 timmar nattetid/tidig morgon är alldeles för LITE.

Malin sa...

Det var jag ovan :)