tisdag 9 februari 2010

IG som instruktör

Igår drog utmaningen igång. Man ska under tre veckor pröva på tio olika pass. Pust stön och stånk? Inte alls, det kommer bli skitkul!

Vi började med ett pass MRL, Mage Rumpa Lår. Med Sveriges sämsta instruktör. Jag hade lyckats förtränga detta, visste bara att jag inte gillade henne men sånt får man inte grunda sina träningspass på, tänkte jag. Men snart började det rullas upp. När man instruerar (och tränar för den delen...) t.ex aerobics jobbar man i åttor. Takt-åttor alltså. Det ryms ganska många rörelser på en sådan. Men man måste ändå tänka snabbt, hänga med. När man då hamnar på ett nytt pass (där oxå instruktören kör med fusklappar) vill man gärna bli förvarnad. Instruktören bör alltså någon sekund innan skrika vad det är man ska göra härnäst. Inte efter att steget redan börjat = man hinner inte förbereda sig = man missar hela jävla steget. 5-6-7-8 *börjar göra v-steg* "V-STEG!" 3-4 *gör step-touch* "STEP-TOUCH!" 7-8. GAAARGGHH!!!

1 kommentar:

ija sa...

Usch ja, hatar det!!! Och det värsta är när man säger till dem, kan du snälla förvarna/prata mer? och de svarar "jag pratar tillräckligt för att man ska kunna hänga med" - och alltså lägger över det på MIG. Gick aldrig på den subbans pass fler gånger.