fredag 15 maj 2009

Ideal

Min syster har beställt dunderpiller på nätet som ska göra att man rasar i vikt. (Personligen tror jag inte på sån skit... *host*) Men iaf. Hon är bra mycket mer överviktig än vad jag är. Och så igår så frågade hon mig vad jag har för klädstorlek. Så jag sa. Och sen blev jag lite misstänksam så jag frågade hurså?! Och då sa hon att när hon hade samma som jag skulle hon stanna. Sluta med sina mirakelpiller. Jag var hennes ideal.

Det är klart jag blir smickrad. Och sen kände jag mig löjlig. Varför ska jag gå ner i vikt om hon har mig som ideal? Vad sänder det för signaler? Men sen ändrade jag mig. Mitt BMI indikerar inte bara övervikt utan fetma. Sånt är deprimerande. Och jag har hört många säga att det absolut inte syns eller märks... men det känns. Och för det andra är jag inte nöjd med min kropp och jag vet hur den kan se ut. Så där är mitt svar. Klart jag ska gå ner i vikt!

3 kommentarer:

Tjockolina sa...

Visst är det så!

Pulver sa...

Grymt med mirakelpiller. Finns det nåt som får mig att tappa 30kg till imorn? :)

Tjockolina sa...

Haha... man kan ju alltid hoppas :)