torsdag 21 maj 2009

Gårdagen

Dagens igår blev lite knas, egentligen. Det blev inte alls som jag tänkt mig med mat på kvällen. Efter träningen (Body Balance... mmm...) blev det en Dahlblads proteinbar, som egentligen skulle varit ett äpple men är man glömsk så är man ;) Sen skulle jag färga håret. Och efter det skulle jag åka hem och äta fetasallad. Tror ni jag orkade göra någon fetasallad? Eh, nej. Så jag åt turkisk med hallon. Sen tänkte jag fanfanfan!!! Varfööör?!? Men sen tog jag tag i mig själv, gick in på Håll Koll och tänkte att fick jag se det svartpåvitt hur fel det blev skulle jag skärpa mig...Men det ser riktigt skapligt ut, tycker jag. Som vanligt är det proteinet som halkar efter. Men det kommer :) Och hur lågt kcal mässigt är det egentligen okej att ligga? Vill ju inte ställa in kroppen på fettinlagring direkt...

2 kommentarer:

Natalie sa...

Man ska ligge 500-600 kcal under det basal intaget som för en kvinna ofta ligger runt 2000. men det är individuellt.
Jag ligger ungefär mellan 600--700 kcal under det basala intaget. Och så har jag en ätardag i veckan då jag väljer något riktigt gott som ajg varit sugen på. Ätardag dock inte samma sak som att man svullar i sig en massa för då går man lätt plus minus noll, utan välj någon speciell maträtt eller någon godisbit. Något du helt enkelt bara har längtat efter hela veckan.
Mvh Natalie

Tjockolina sa...

GI Viktkoll har ju pekat ut att jag ska äta 1700kcal/dag viljet jag förutsätter är minus dessa 5-600.