onsdag 8 juli 2009

Rastlöshet

Har känt mig oerhört rastlös de senaste dagarna... Det har krupit under skinnet och jag har mått apigt dåligt. Men ändå har det inte funnits kraft till att göra något vettigt. Det är väl all stress, som vanligt. Kroppen vet inte riktigt hur den ska bete sig nu när det all of a sudden finns massor av ledig tid. När det blir massor av vila.

Jag har inte tränat ordentligt det senaste heller. Jag tror det gör mycket. Då får jag ångest för att jag aldrig går till gymmet. Ångest för att jag inte rör på mig tillräckligt. Men ändå tar jag mig inte dit. Himla dubbel är jag för tillfället. Och jag gillar det inte. Skärpning!

Jag äter inte särskilt vettigt för tillfället heller. Jag fortsätter att gå ner i vikt, det är inte det. Men jag skäms för vad jag äter. Och inte äter. När jag äter mår jag dåligt. När jag inte äter mår jag dåligt. När jag äter känner jag mig tjock, äcklig och alldeles värdelös. När jag inte äter mår jag dåligt mer fysiskt men bättre psykiskt. Förstår inte var denna onda cirkel kommer ifrån?

2 kommentarer:

S sa...

Nämen hallå där, nu har du alltför negativa tankar. Du ska INTE ha dåligt samvete!
Skitsamma att det blir fel ibland, du är på rätt väg och det är det viktigaste. Se till att göra roliga saker!
Dåligt samvete kan du ha sen!
(när du närmar dig 40... *s*)

Peppkram!

Tjockolina sa...

Sötis!